2013.07.16.
07:00

Írta: Napsugárka

Mákos tészta nagymamámtól

dsc05575_1373897199.JPG_2048x1536

Üdv!

Nagymamámtól kaptam házi tésztát utóbbi látogatásunkkor, és most eszembe jutott, eme gyors recept.Semmi ördőngősség nincs benne, sós vízben megfőzöm a tésztát, majd leszűröm és én pici olajat, mások pici zsírral megforgatják. 

A darált mákot megízesítem cukorral, ráteszem, és ehetjük is!

Egy kis story:

Eszembe jutott a mákról, hogy régen,amikor kicsi voltam, mama sok mákot termesztett a kertjében, lehet most is van egy két szál, de már kipusztult. Nos, azt szerettem volna elmesélni, hogy miután kibontottuk a mákokat, egy edénybe szépen összegyűjtöttük és a spájzból előhozta a 100 éves darálóját. No, de ne ilyen hagyományos darálóra gondoljatok, hanem a régi kb. 40 cm kör átmérőjű hajtókerékkel, és egy hatalmas tartállyal, amibe beletesszük a mákot, és 1 kg mákot 2-3 perc alat le is darál. Pfú, nagyon élveztem akkoriban tekerni azt a hatalmas kerek hajtóműt, még 5-6 évesen az nekem nagyon nehéz feladatnak tűnt! :)

Csodájára jártak a falubeliek, mivel elég sokan hordják mai napig is mamához a mákjukat, hogy seperc alatt ledarálják. :)

Jó étvágyat!

Szólj hozzá!

Címkék: mák tészta cukor

A bejegyzés trackback címe:

https://izekkonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr835405854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása