2013.07.15.
08:10

Írta: Napsugárka

Zöldbab leves

Sziasztok!

Kaptam egy kis friss zöldbabot, az egyik rokontól, így arra gondoltam, már úgy is régen főztem friss hozzávalókból, el is készítettem az nap este a Zöldbab levest. Szedd magad produkció volt, kérdezte is a rokon, miután sokat szedtünk, hogy nem-e unom már. Mondom, nem, mert én egyenlőre nem sokat kertészkedek, de igyekszem. Nekem élvezettel telt a szedegetés. Pláne, hogy nem is számítottam rá kapunk is belőle egy keveset :)

Friss zöldbablevesünk receptje:

Hozzávalók:


- friss zöldbab kb 0,5 kg, vagy 1 üveg zöldbab

- 1 fej vöröshagyma

- kevés kapor

- 2 kanál liszt

- olaj

- 1 kk pirospaprika

- vegeta vagy só

- gulyáskrém

- 1 l tej

Elkészítés:

 Először a zöldbabot kevés vízben megfőzzük. A hagymát, apró kockákra vágjuk, majd megpirítjuk egy kevés olajban. Miután megpirult, tegyünk rá pirospaprikát, majd azonnal öntsük fel vízzel, kavargatjuk a tűzön, míg sűrű nem lesz, ráöntjük a megfőtt zöldbabra, tegyünk bele ízlés szerint gulyáskrémet, illetve egy kis vegetát, és egy kis sót, felfőzzük.

Készítsünk habarást, 2 kanál lisztből, öntünk rá kevés tejet, kavargassuk meg, majd szűrőn tegyük bele a levesbe (azért, hogy ne legyen szemcsés), és ráöntjük a levesbe a többi tejet is! Egy jó tanács: miközben a habarást öntjük a levesbe, mindenképp kavargassuk a levest, különben összekapja, és szemcsés lesz a leves tőle! Felfőzzük, és kész is!

Jó étvágyat hozzá! 

UI: Képet legközelebb csatolok, ismét elfelejtettem lefotózni! :)

Szólj hozzá!

Címkék: leves zöldbab habarás rántás

A bejegyzés trackback címe:

https://izekkonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr255397820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása